תסמונת התעלה הקרפלית – הבעיה של אנשי ההי-טק והלונה גל בכנרת

תסמונת התעלה הקרפלית

בראשית שנות השמונים הוקם פארק המים לונה גל שבמזרח הכנרת אך צינורות הפלסטיק שהרכיבו את המתקנים היו מחוספסים מדי והיה חשש שהנאת הלקוחות תיפגם משפשופים ושריטות  ולכן עשו מעשה והביאו את בית הספר הקרוב שבו למדתי ליום כיף בחינם בכדי שנשפשף ונחליק את המתקנים ונשפר את הזרימה החלקה שלהם. עד היום אני זוכר בהנאה את החוויה למרות השריטות הרבות שסיימנו איתם. כאשר באים אלי אנשי היי טק שסובלים מתסמונת התעלה הקרפלית יש לי כמה תובנות מאותה חוויה בגיל הילדות שאסביר במאמר זה ובעזרתה אוכל לסייע ולעזור להם ביעילות, במהירות ובאפקטיביות להקלת בעייתם.

מהי תסמונת התעלה הקרפלית ?

תסמונת התעלה הקרפלית היא תסמונת שנובעת מלחץ על עצבים בשורש כף היד., עצבים שמתחילים בעמוד השדרה הצווארי ועוברים בתוך אזור שבנוי כתעלה בבסיס כף היד. כאשר יש לחץ על העצבים בתעלה תופיע דלקת שנקראת תסמונת התעלה הקרפלית (CTS).

תסמונת התעלה הקרפאלית הגורמים העיקריים לפי הרפואה המערבית

הדלקת נוצרת ממספר גורמים:

  • פגיעה מכאנית שלוחצת על העצב כמו שבר בשורש כף היד,הריון, גידולים באזור
  • בעיה אוטו אימונית כמו דלקת פרקים,
  • בעיות מטבוליות שפוגעות בעצבי הגוף כגון  סכרת, תת תפקוד בלוטת התריס  ועוד
תסמונת התעלה הקרפלית הסימפטומים הנפוצים
  • הלחץ על העצבים בתעלה הקרפלית יוצר תהליך דלקתי שגורם לכמה תסמינים:
  • תחושת נימול ,רדימות או שריפה באצבע אחת או יותר
  • כאב שמוקרן לאורך כף היד ולעיתים עד המרפק והכתף
  • התסמינים מתחזקים בלילה ומעירים את האדם משנתו
  • חולשה בתנועת האצבעות וקושי באחיזה או הרמה
  • פגיעה ביכולת התחושה של היד
  • חוסר תפקוד של כל היד
תסמונת התעלה הקרפלית הטיפול המערבי

הרופא המערבי יאבחן את הבעיה באולטרה סאונד ובבדיקת הולכה עצבית הטיפול הראשוני יהיה בקיבוע פרק כף היד בסד. טיפול בתרופות אנטי דלקתיות או בזריקת סטרואידים להורדת הדלקת ותסמיני הכאב. התוצאות במקרים אלו מוגבלות . במקרים רבים בהם הטיפול נכשל הרופא יציע ניתוח כירורגי לשחרור ופתיחת התעלה מההסתיידות

ההחלמה מהניתוח אורכת בין מספר שבועות למספר חודשים. לעיתים נשארת רגישות באזור הצלקת  ובמקרים לא מעטים הבעיה חוזרת שוב לאחר זמן מסוים.

דלקת בתעלה הקרפלית הסתכלות  דרך עיני הרפואה הסינית.

ידינו הן צינור ושלוחה של גזע הגוף. שלוחות אלו מהוות את היכולת שלנו להשפיע על העולם וליצור משהו חדש מתוך הראיה הפנימית שלנו. אנחנו לוקחים את עניינים לידנו ומושיטים יד לעזרה. ידינו יכולות להיות קמוצות למלחמה או פתוחות לברכה ולשלום. הידיים הם ביטוי של עולמנו הפנימי והחצנתו. הצוואר, אשר ממנו מגיעים העצבים אשר מעצבבים את הידיים הוא מרכז התקשורת בין המח והנפש לבין הגוף הפיזי.כל המרידיאנים היאנגים שמבטאים את ההחצנה עוברים בעורף.

מה גרם לדלקת בתעלה הקרפלית לפי הרפואה הסינית ?

כמו בלונה גל הצינור והזרימה שבתוכו חייבים להיות חלקה וללא עצירות. כל חסימה לאורך הצינור שמתחיל בצוואר ונגמרת בקצות האצבעות יכולה ליצור בעיה במפרקי כף היד. עיקר הבעיות מתחיל מניסיוני בעורף. כאשר האדם מקשה את עורפו נוצר לחץ רב וממושך שפוגע בזרימה לידיים ומתחילות בעיות אלו ועוד. CTS שכיחה מאוד אצל אנשי היי-טק ואנשים אחרים שיושבים שעות רבות מול המחשבתהליך שיוצר אצלם עומס בחוליות הצוואר  .

דלקת התעלה הקרפלית טיפול דרך דיקור סיני

השימוש בסיכות הדיקור בטיפול יחזיר את ידיך לתפקוד תקין במהרה. ניתן לווסת את הדלקת ותוצאותיה כאשר אקופונקטורה היא אחד הכלים היעילים והעוצמתיים לטפל בכך ללא תופעות לוואי. דיקור סיני יפתח את החסימה בזרימה ויוריד נימול, כאב ותחושות של שריפה או חולשה בידיים.

דלקת בכף היד טיפול דרך צמחי מרפא

ישנם צמחים סיניים ומערביים רבים כגון כורכום וג'ינג'ר שכבר הוכחה יעילותם בטיפול בדלקות. צמחים אחרים יניעו את הדם ויאפשרו לגופך להירפא מהר יותר

דלקות בתעלה הקארפלית טיפול דרך שיאצו

כתוצאה מהכאב הכרוני יש נוקשות רבה בשרירי הידיים ופלג גוף עליון.שחרור השרירים הוא הכרחי לשיפור זרימת הדם לשיפור תפקוד הידיים ולהרגעת הנפש.

תסמונת התעלה הקרפלית טיפול דרך אורך החיים

הניסיון והמקצועיות שלי כמטפל היא בהתייחסות  לשורש הבעיה ולשם כך אני משתמש בכלים שאינם כתובים בספרים ובפרקטיקה הרגילה של הרפואה הסינית . טיפול בעורף,גב עליון וכתפיים ע"י הבנה של סביבת העבודה שגורמת להיווצרות הבעיה ומתן  כלים  כמו תומך לגב, כסא שמתאים לישיבה ממושכת עם זווית נכונה של גופך והפסקות קטנות מדי פעם שבהם תקבל תרגילי מתיחה לאזור דבר שלא רק שימנע את הדלקת בידיים מלחזור אלא יכול לשפר את הערנות, את הזיכרון ואף למנוע כאבי ראש והקרחה.

סיכום

ישנו משפט שאומר "אם כואב לך בעין. תוציא את הכפית מהתה לפני שאתה שותה אותו". לאחר שנים של ניסיון בטיפול במאות אנשים עם דלקות התעלה הקארפלית הטיפול שאני מציע הינו ייחודי ומתייחס גם לסימפטומים שמציקים לך ובגללם הגעת, אך חלק ניכר מהטיפול יטפל בעורף ובגורם האמיתי אשר טיפול בו ייתן את המענה המהיר והאפקטיבי ביותר בבעיה עכשיו וימנע שהבעיה תשוב בשנית.

כתיבת תגובה