You are currently viewing מחלת סרטן טיפול באמצעות רפואה סינית

מחלת סרטן טיפול באמצעות רפואה סינית

הקדמה

סרטן  הנו גורם המוות העיקרי בישראל ובעולם המערבי. בגברים סרטן הערמונית הנו השכיח ביותר ובנשים סרטן השד. בשני המינים סרטן המעי הגס הנו במקום השני. למחלת הסרטן יש אפקט פסיכולוגי קשה כל כך שבתקשורת וגם במשפחות רבות אנשים אומרים על אדם שחלה בסרטן ,שהוא חולה ב"מחלה" כאילו אמירת השם עצמו יכולה להדביק.

במאמר זה אציג את היכולות המופלאות של הרפואה הסינית בהבנת הגורמים להופעת מחלת הסרטן ובטיפול במחלות אונקולוגיות בשלב ההתפרצות ובשלב הנסיגה והמניעה      

מהי מחלת הסרטן וכיצד היא נוטה להתפתח ?

סרטן הנו תהליך שבו בתא אחד בודד משתנה המידע הגנטי וכתוצאה מכך התא מאבד את מנגנוני הבקרה הנורמליים. הוא הופך להיות אוטונומי ומפסיק לציית לחוקים ולמגבלות הקיימים בגוף האדם. הוא משכפל את עצמו ללא הפסקה ותהליכי המוות שאמורים להתרחש בו אינם מתרחשים, תכונות אלו אותם הוא מוריש לצאצאיו. מושבת התאים ששוכפלו יוצרים מושבה של תאים שמנצלים את משאבי הגוף  לטובתם ואף יוצרים כלי דם להזנתם ולהאצת הגידול. בהדרגה אם הגוף אינו מטפל בתאים אלו, המושבה הגידולית מתפתחת ונוצרים בה שיבושים גנטיים נוספים והתהליך מתעצם ומתגבר ככדור שלג, עם תאים שונים בעלי תכונות סרטניות משתנות. בשלב הבא הגידול מתחיל לפלוש לרקמה בריאה באזור הגדילה ובשלב האחרון הגידול מפתח גרורות שמאפשרות לו לפלוש דרך כלי דם וכלי לימפה לאזורי גוף מרוחקים .

מדוע תאים בגופנו הופכים לסרטניים ?

בגופנו יש עשרות טריליוני תאים אשר רובם ככולם משתכפלים ולאחר זמן שבין כמה ימים (בקיבה) ועד כמה חודשים (בעצמות) התאים שהשתכפלו מתים. למעשה בתוך כשלושה חודשים רוב התאים בגופנו הם תאים חדשים. למרות שגופנו הוא דבר מופלא ,הוא אינו מושלם ולעיתים תהליך השכפול אינו מדויק ונוצרות בו טעויות, חלקן המועט הופך לתאים סרטניים.  גורמים נוספים להפיכת תאים לסרטניים הם חומרים מסרטנים כגון מתכות כבדות שנמצאות במים, עשן מכוניות ,סיגריות ומפעלים, ריסוסים ואף צבעי מאכל וחומרים משמרים שבמזון . חומרים אלו פוגעים במטען הגנטי שלנו והדבר מגביר את הסיכון. גורם נוסף הוא וירוסים שבכדי להתרבות הם מנצלים את הקוד הגנטי של התאים לטובת התרבותם.

אז מדוע לא כולנו חולים בסרטן ?  

למזלנו הטוב למרות שלכולנו ,מילדים רכים ועד אנשים זקנים ,יש מאות תאים סרטניים בגופנו שנוצרים כל יום ,רובנו לא נחלה במחלת הסרטן והסיבה לכך היא מערכת החיסון . מערכת החיסון יודעת לזהות את תאי הגוף הבריאים ולתקוף תאים שהיא מזהה כפגומים וכסרטניים ולהשמיד אותם.

מדוע אם כך מערכת החיסון לא מצליחה לזהות תאים סרטניים ומחלת סרטנית עלולה לפרוץ ?

בסינית המילה למחלת הסרטן היא AI   癌 מילה שהיא ציור שבנוי מהמילה מחלה疒 ומהציור של הר山 ומהציור של סלעים品 כלומר ישנו במחלת הסרטן סוג של סלע שמסתיר ומפריע למערכת החיסון לראות את הסרטן שמתחבא תחתיה ולתקוף אותו (כפי שסרטנים עקרבים וחרקים בטבע מתחבאים מתחת לסלעים) . הסלע הזה ברפואה סינית הוא ליחה שהוא סוג של משקע שנוצר כאשר איננו מעכלים כראוי את מזוננו הפיזי והנפשי.

מהו הסלע אשר מסתיר תאים קרצינוגניים ואיך הוא נוצר ?

מערכת העיכול קשורה לפאזת האדמה ולזמן ההווה אחראית לקחת את כל מה שאנו מכניסים לגופנו ,מזון ,משקה ,חוויות, תחושות ורגשות ולעכל אותם. כלומר לעשות תהליך של פירוק כל הנתונים הללו למרכיבים בסיסים והזנת גופנו הפיזי ,הרגשי והנפשי. כל מה שמערכת העיכול לא הצליחה לעכל היא נדרשת להפטר ולהוציא מגופינו בכדי לאפשר לדברים חדשים להיכנס.

במידה ויש קושי בעיכול הפיזי והמנטלי יישארו שאריות פסולת והתוצאה היא שנוצר משקע פנימי שלא עוכל ,שמצטבר, נתקע ויוצר ברבות הימים כמעין אבן או סלע משקע. האבן הזו היא רקמה שאינה משדרת מסרים בהתאם לשאר הגוף ולכן באזור זה מערכת החיסון אינה מצליחה לזהות לאתר ולתקוף תאים פגומים אלו והם מצליחים לשגשג בסביבה זו. רבות מהתרופות הכימותרפיות החדשות ,התרופות הביולוגיות, עובדות על המנגנון שיאפשר לגוף לזהות את תאי הסרטן.

איך ניתן לטפל באבן הליחה שמסתירה גידולים סרטניים בתזונה ואורח חיים נכון ?

בהביננו את הקשר בין הטיפול בסרטן למערכת העיכול ולפאזת ההאדמה עלינו קודם כל להפסיק את התהליך שיוצר את האבנים הליחתיות . זאת דרך הקניית כלים לאכילה נכונה ובמתן תזונה נכונה שתאפשר עיכול משופר.

חשוב לאכול את האוכל בישיבה. כשאנו מריחים אוכל טוב ורואים אוכל טוב הקיבה מפרישה את חומצות הקיבה שמוכנות לעכל את האוכל ואז עולה רוק בפינו. לאחר מכן חשוב  ללעוס את האוכל ולהעביר אותו דרך הרוק. כבר ברוק שקשור לפאזת האדמה, יש אנזימים אשר מתחילים לפרק פחמימות כמו גם שלעיסת האוכל עצמו מפרקת את האוכל מכנית לחלקים קטנים יותר דבר שיסייע בהמשך לקיבה. כמו כן בפירוק האוכל בפה אנו יכולים לחוש בטעמי האוכל במלוא עוצמתם וליהנות מהטעמים שממלאים את הלב בסיפוק ושולחים מסרים נכונים למוחנו דבר שיכול לווסת את כמות האוכל.

 אכילה לא נכונה מול מחשב, טלוויזיה או בנהיגה גורמת לנו לפגיעה ביכולת העיכול. אנשים שאוכלים כך נוטים ללעוס פחות את האוכל ולבלוע חתיכות גדולות שמקשות על העיכול בנוסף לכך אנו אוכלים ולא מרגישים את הטעמים ולכן המוח משדר במהרה אני רעב למרות שהגוף קיבל אנרגיה המספיקה.

יש הרבה מאוד דרכי תזונה שטוענות לטיפול בסרטן ,החל מ RAW  וטבעונות צמחונות וכלה בתזונה פליאוליתית . מה שמאחד יפה בין הדרכים השונות של התזונה  הם שלושה דברים :

  1. תזונה עם רמות הסוכר נמוכות ומתן מוגבל של אוכל שבנוי מסוכר וקמח לבן שהוא סוג של אנרגיה טהורה שגורמת לעצלות בעיכול וליצירה מוגברת של לחות וליחה. אחד הדברים שידוע על גידולים סרטניים הנו שעקב הגדילה המואצת של תאים בהם, הם צורכים הרבה מאוד סוכרים.

2.אוכל טבעי ופשוט שיש בו מעט או בכלל לא חומרים משמרים, צבעי מאכל  ושאר חומרים שבבישול תעשייתי (שמן דקלים סויה וקנולה, מרגרינה)

3.תזונה שרובה מצריכה התעסקות עשיה ושימת לב רבה לצורת ההכנה, הבישול וההגשה

מלבד העיכול הפיזי ישנו עוד עיכול שיש צורך חשוב להתייחס אליו והוא העיכול הנפשי רגשי של סביבתנו .

 בכדי לסייע בכך יש לעשות כמה פעולות :

1.לנסות להפחית בצריכת חדשות בעיתונים ובאמצעי התקשורת רוב הסיפורים שם גורמים לתחושת כעס, עצב או פחד.

2.לקרוא ולראות סיפורים מצחיקים, מעוררי השראה שגורמים להרגשה טובה

  1. לאפשר זמן נפשי לעיכול המציאות באמצעות תחביב מרגיע פעילות גופנית נשימתית כמו שחיה ,ריצה ,אופניים הליכה .בנשימה יש תהליך מרגיע.

4.מדיטציות – מדיטציה היא להיות כאן ועכשיו בהווה שזאת המהות של אלמנט האדמה .

איך מטפלים באמצעות דיקור סיני ורפואה סינית בסוגים רבים של מחלת הסרטן ?

טיפול בדיקור ושימוש במוקסה יחזק את פאזת האדמה ואת היכולת של הגוף לפרק כהלכה את האוכל למרכיביו ולעזור בתהליך הפיכת מרכיבים אלו לאבני הבניין של גופנו  

הטיפול בחולי סרטן דרך צמחי מרפא ?

ישנם צמחים רבים שנחקרו ונמצאו מדעית כיעילים נגד תאים סרטניים. רבים מאותם צמחים מטפלים לפי הרפואה הסינית באבן הליחתית.

חיזוק האדמה ומערכת העיכול : HUANG QI   – אסטרגלוס,קדד

הנעת האבן התקועה  ופירוקה דרך הנעת צי ודם : E-ZHU  – כורכום 

מנקז לחות, מייבש ומשתן: YI YI REN- גריסי פנינה משתן

מגרשי ליחה חמה / קרה : GUA LOU PI– טריכוזנטיס מגרשי ליחה חמה BAN XIA –מגרשי ליחה קרה

מדוע פטריות כל כך טובות בטיפול בגידול סרטני ובאבן הליחה ?

משפחת הפטריות מצויינת לטיפול בחולי סרטן החל מהשמפניון שאנו אוכלים בבית ועד פטריית הקורדיספס, מאיטקה ,שיטאקה.  

הפטריות אינן צמחים, אלא ממלכה בפני עצמה הנבדלת מאחרות בתכונות רבות, הפטריות אינן מבצעות פוטוסינתזה כמו צמחים., את מזונן הן מעכלות על ידי הפרשת אנזימי עיכול לסביבה ולאחר מכן סופגות את החומר המעוכל דרך שטח גופן התכונה הזאת הופכת את הפטריות לגורם חשוב וחסר תחליף עבור כל מה שחי בעולם הפטריות חיות ומתרבות במקום של רקב תסיסה של חומר ביולוגי (מקום ליחתי) ולכן הן פיתחו יכולת וחומרים בתוכם שמאפשרים להן להתמודד עם הסביבה הרקובה ולעכל אותה ומכאן יכולתם לטפל בסרטן שזהו סביבת התפתחותו.

 

סיכום

צואנג דזה שהיה טאואיסט כתב בספרו קולות האדמה "מים עומדים אינם יכולים לנקות את עצמם"   "מים זורמים אינם יכולים להיות עכורים"  כלומר במקום זורם אין תסיסה לא נכונה. במים עומדים נוצר ריקבון.

בגופנו ,בכל רגע נתון, יש אלפי תאי סרטן , אך גופינו חכם ויודע להתמודד עם אותם תאים דרך מערכת החיסון. אך כשנוצר בגופנו מקום שאין בו תקשורת טובה עם שאר גופינו ויש בו אטימות למסרים ולחוקים של הגוף התאים הסרטניים יכולים להצטבר להתפתח ולגדול. ברגע שנזיז את הסלע או נפרק אותו, הגוף יוכל לעשות את עבודתו ולהבריא את עצמו מהסרטן.

כתיבת תגובה