טיפול בדימום בצואה – כשה(א)דם יוצא מכליו

טיפול בדימום בצואה

מבוא

דימום בצואה הוא אחד הסימפטומים המבהילים ביותר שאדם יכול לחוות. אנו רואים בצורה ברורה וחדה שמשהו בתוכנו השתבש והדבר יוצר בנו תחושת חרדה ואי וודאות. מלבד המקרים האקוטיים, מסכני החיים ברוב המקרים לבעיית דימום בצואה יש פיתרון מצוין ברפואה סינית שיטפל בצורה יעילה ומקצועית בסימפטום זה וגם בסיבה הפנימית שיצרה את הבעיה.

דימום בצואה – הסתכלות מערבית

מערכת העיכול היא צינור שאורכו כתשעה מטרים. היא מתחילה בפה ונגמרת בפי הטבעת. בכל מקרה של דימום לאורך צינור העיכול, הדם יצטרך להתנקז  ולצאת מתוך המערכת מהפה בהקאה או מהצואה. לרוב דימום ממערכת העיכול העליונה יהיה מהפה. דימום מהחלק התחתון של מערכת העיכול קרי מעי דק, מעי גס, חלחולת ופי הטבעת יהיה דרך הצואה .

סיבות כרוניות שיוצרות דימום בצואה:

מלבד מקרים אקוטיים מסכני חיים כגון פגיעה פנימית, מחבלה, כיבים או סרטן, יש סיבות רבות שיוצרות דימומים בצואה והן כרוניות וניתנות לפתרון בידי הרפואה הסינית :

ושט – ורידים דלייתיים מדממים

קיבה – דלקת קיבה גסטריטיס

           כיב קיבה- אולקוס

מעי דק  כיב בתריסריון אולקוס

              מחלת כרון –דלקת אוטואימונית

מעי גס     קוליטיס   – דלקת אוטואימונית

                פוליפים

                דיווטרטיקולום – מחלת סעפת

חלחולת – גידולים שפירים

פי הטבעת – פיסורה טחורים

הסימפטומים לדימום במערכת העיכול  או דימום בצואה

מלבד דימום מהאזור יש תסמינים נוספים שיתכנו יציאה בצבע שחור עם ריח חזק.  דימום כרוני גורם לאנמיה ולכן יהיו סימפטומי חסר דם שכוללים, חיוורון, יובש בעור, בעיניים או בשפתיים, עייפות ותשישות, סחרחורת ונקודות שחורות מול העיניים בקימה משכיבה לישיבה , ירידה בלחץ הדם.

אם יש אנמיה קשה התסמינים  יהיו דופק מהיר, קור בקצוות הגוף קושי בתהליכים חשיבתיים קוגניטיביים, אינסומניה ואפילו תחושת דיכאון.

אזהרה !!!

בכל מקרה של דימום צואתי יש ללכת קודם לאבחנה אצל רופא מומחה בכדי לשלול בעיה אקוטית ומסכנת חיים.

דימום בצואה ההסתכלות הסינית

הדם וגם כלי הדם משויכים לפאזת האש, לקיסר לשמחת החיים,לצבע אדום ולאקלים חום .

הדם הוא מי החיים של גופינו. הוא מזין את כל הרקמות בחמצן בחומרים מזינים ובשמחת החיים. הוא המקום שממנו פועלת מערכת ההגנה והחיסון. בכדי שייווצר נהר מים יש צורך בגדות שיוכלו לבקר ולתחום את המים למקום מוגדר ובכך נוצר  הכוח והזרימה של הנהר.

מדוע יש דימום ברפואה הסינית ?

דימום בכלל או דימום במערכת העיכול בפרט יכול להיווצר משתי סיבות אשר קשורות לחום ולפאזת האש.

  1. חוסר בחום- נובע מתזונה לא נכונה כגון יותר מדי אוכל קר ולא מבושל, אורך חיים מתיש , לידות מרובות רגשות מוגזמים של דאגה ופחד ועוד . חסר בחום מחליש את כלי הדם, את גדת הנהר ומפורר  אותה אז המים גולשים החוצה לדוגמה פיסורה וורידים דלייתיים.
  2. עודף חום – נובע מתזונה חמה שומנית או חריפה, אורך חיים לחוץ, רגשות כעס וזעם כאשר האדם בסטרס ונוהג להתפרץ ולצאת במהירות מכליו, אדם כזה אנו נוהגים להגיד שיש לו "דם חם". כאשר בדם יש עודף חום הוא נוטה לרתוח , לבעבע ולפרוץ החוצה. למשל בבעיות טחורים , גסטריטיס וכיבי קיבה.

טיפול דיקור סיני בבעיות דימום בצואה

אקופונקטורה היא דרך יעילה לטפל בחסר או עודף חום. בחסר וחולשה הדיקור מחזק את כלי הדם ומרים את האנרגיה. במצבי עודף דיקור מעולה בהפסקת תהליכים דלקתיים (דלקה = שרפה = עודף חום). בנוסף דיקור סיני יעזור לאדם בתמיכה נפשית והוצאת כעסים ומתח.

טיפול צמחי מרפא סינים בבעיות דימומים בצואה

צמחי מרפא אפקטיביים במצבי חסר וחולשה הם מחזקים את החום והויטליות. צמחים שעשירים בכלורופיל וקרוטן משקמים את רירית מערכת העיכול וצמחים כמו אלון ופסאדוג'ינסנג מפסיקים דימומים .

טיפול בשיאצו טווי-נא ביציאות דמיות

כאשר האדם יוצא מכליו יש להחזיר לו את השליטה ברגשותיו ושלא הם ישלטו בו. טיפולי מגע מרפים את הגוף והנפש ועוזרים לאדם להיכנס בחזרה למקום שלו ושקט בתוכו בכדי שיתפוס בחזרה את המשוטים של סירתו .

תמיכה באורך חיים במקרים של צואה דמית

שיפור  התזונה, הכוונה לפעילות גופנית או נפשית שיתנו את התמיכה הדרושה לתחזוק גופך, העלאת המודעות לחייך ולדרך בה אתה פוסע יתנו מענה משלים וכולל לתמונה הגדולה. בשימוש נבון בכלים אלו תגיע למקום שבו תאפשר לעצמך להגיע לתפקוד אופטימאלי .

סיכום

משפט ידוע אומר "לא בוכים על חלב שנשפך" . איבוד דם גורם לנו לאבד את תמצית חיינו והאדם הופך לחסר שמחת חיים וחיוניות ולכן אם דימום בצואה הוא תסמין שאתה סובל ממנו פנה מיידית לטיפול מקצועי ברפואה סינית אצל מטפל מקצועי ומיומן והפסק לבכות.

כתיבת תגובה