You are currently viewing לחיות את החלום

לחיות את החלום

לחיות את החלום

"אני רוצה שזה לא יראה כמו שום דבר אחר בעולם ואני רוצה שתקיף את זה רכבת" וולט דיסני

וולט דיסני הגה ותכנן את דיסנילנד בשנות ה-40 והיא הוקמה לאחר עמל רב בשנת 1955 . לאחר כמה שנים חזונו של וולט דיסני גדל והוא החל לגבש את תוכנית שכללה פארק משחקים גדול יותר שבמקביל אליו תבנה במקום קהילה אוטופית שתייצג את התפתחותו של האדם. אולם וולט דיסני נפטר ב-1966 ולא זכה לראות את תחילת העבודות הבנייה של חזונו. אולם חזונו המשיך לצמוח     וב 1982 נבנה פארק השעשועים דיסני וורלד כאשר בשנת 96 הוקמה ויושבה העיר סלבריישן (חגיגה) עיר שנבנתה לפי חזונו.

לפני פתיחת העיר נפגש מנכ"ל חברת וולט דיסני עם עיתונאי מקומי שהכין כתבת תחקיר.המנכ"ל סיפר לו על הפארק והקהילה שתקום לצידה.על תכנון העיר המיוחד, הקהילה שתגור בה ועל הפארק שכבר היה מפורסם בעולם כולו. לבסוף כשהם עמדו לסיים את הראיון וקמו ללחוץ ידיים לפרידה. נאנח העיתונאי ואמר "חבל מאוד אדוני שמר וולט דיסני לא הספיק לראות הפארק והעיר החדשה" המנכ"ל עצר לרגע התבונן בעיתונאי בעיניו ואמר לו בכל ברור "הוא כבר ראה את זה אז בראשו ולכן אתה יכול לראות את זה עכשיו בעיניך"

"אם אתה יכול לחלום את זה, אתה יכול לעשות את זה " וולט דיסני

אנו נמצאים במציאות שונה מאוד מהמציאות שהיתה קיימת עד  לפני רק 50 שנה (זה רק נראה לנו שהיה כך תמיד). אנחנו חיים בעולם שהוא כפר גלובלי של אינטרנט, פלאפון , טאבלטוטלויזיה בכל מקום אנחנו יכולים לקבל אינפורמציה, תמונות וקשר כמעט מיידי. יש לנו אפשרות לחיות עם מי שאנו רוצים ואיך שאנו רוצים, במסגרות ובקהילות שונות ,גם אם הממסד לא מכיר בכולן.

אנחנו חיים במציאות שהיא רכבת הרים של ריגושים וגירויים חדשים מדי יום. של מאכלים וטעמים,נסיעות וחופשות לכל יעד בעולם , המצאות וטכנולוגיות חדשות  (עד לפני שבע שנים כולנו היינו עם טלפון לחצנים) ופוקימון גו.

כל כמה דקות יש מבזק חדשות מיוחד על כל פיפס שהתרחש בעולם, אני פותח אתר אינטרנט ורואה פיגוע בצרפת, מהפכה בטורקיה,  החופשה של רונאלדו ומלחמות מים במזרקה בכיכר הבימה.

אך עם כל חופש הבחירה שיש בידנו אני נוכח שחלק גדול מהחברה מבולבל ,עצוב ומכווץ מפחד. כשחיים כל היום בלונה פארק וחיינו הם סחרחרה של ריגושים וסיכונים האדם הופך לקהוי והתמצית מתייבשת. כשחיים ברכבת הרים של עליות רגשיות קיצוניות (מי יזכה בגמר האח הגדול ? ) ובירידות נפשיות ומנטליות קשות ( אוי ואבוי השמאל הפסיד בבחירות וביבי ראש הממשלה זה סוף העולם ממש ! ). אנחנו עסוקים רק בחיצוני ובמילוי חיינו באשליות שמרחיקות אותנו מהאמת הפנימית .

הרמן הסה כתב "אין מציאות זולת זו השוכנת בתוכנו. זו הסיבה שאנשים רבים אינם חיים חיי מציאות. הם רואים את התמונות שמחוצה להם כממשות ואילו לעולם שבתוך הגוף והנפש אין הם מניחים כלל להתגלות"

כשאדם מפסיק להתבונן פנימה ולשאול שאלות כגון: מהו חלום חיי ? האם אני מבטא את הסגולה  העצמית שלי  ועושה פעולות בעלות ערך עבור עצמי והקהילה בה אני חי ? האם אני מגשים את החלום שנקרא חיי וכותב את התסריט שלי בעצמי או שאני משחק בסרט שמישהו אחר כתב בו את התסריט ?

כשאני מפסיק לחיות את החלום שלי אני מתחיל לחיות חלומות שאחרים מוכרים לי. התאווה גורמת לציר הפנימי להתמלא ולהיסתם והתנועה שלו כמרכז משתבשת, אז הידיעה נעלמת ואני מאבד את דרכי ואיני מבטא את הסגולה הייחודית שבי לעולם שמסביב.  אלו חיים של כאב ועמו בד"כ בא הסבל. כי הרי בחלומות שמכרו לנו אחרים כדי להיות מאושר צריך להיות צעיר, חטוב ,חזק אבל רגיש ,שר יפה, מאובזר בכל המוצרים הנחשבים ועדיף שתוכל גם לבטא זאת בתוכנית טלביזיה כלשהי.

"למרות שאבקת זהב היא מצרך יקר, כשהיא נכנסת לעינינו היא מעוורת אותנו" הסי טאנג

המילה DAO נכתבת מקריקטר שבנוי משני חלקים הראשון (החיצוני) הוא דרך ומשמעותו היא גם לצעוד והשני (הפנימי) הוא תיאור של ראש שיש בו שיער ואת פתחי הפנים. המשמעות של הקריקטר היא דרך אבל גם ללכת קדימה ולצעוד בראש.דאו

אם אדם הולך בדרך או שאדם הולך ובכך יוצר דרך " הדאו הוא דבר שאינו מוחשי. זהו דבר שתומך ומנחה מבפנים כל ביטוי של חיינו אם  אנו רוצים להיות בשיא של עצמינו. הדרך הרצויה לעשות זאת מבלי להיות כבול אחד בתוך חוקי השני היא לעשות את מה שצריך ונכון לי לעשות מתוך עצמי שלי,אחרת אין לעשות זאת"

" הלב הוא זה שנותן, האצבעות רק עושות את המלאכה"  משפט אפריקאי עממי

לכל אחד מאתנו יש חלום . לחלקנו הוא ברור ולחלקנו הוא מוסתר ע"י קולות של הורים, משפחה, החברה ופחדים אחרים. לבחור לחיות את חלומנו מצריך אותנו לצאת מאזור הנוחות שבנינו ולסטות מהכביש הסלול לדרך חדשה. דרך שהיא פחות נוחה ולא צפויה שמתלווה להליכה בה מעט חשש, פחד וחוסר נוחות אך היא מלאה בפליאה,התלהבות וענין. כאשר אנו חיים את החלום של עצמנו עם המשמעות והאחריות שנלוות להגשמת החלום שאין בו תמיד כסף רב, אבל יש בו שפע. אין בו כבוד וכיבודים ,אבל יש בו נדיבות ושמחת הלב אנו חשים את החיות בכל עצמיותנו

"אתה יכול לחלום ולעצב את המקום היפה ביותר בעולם, אך נדרשים אנשים כדי להפוך את החלום למציאות." וולט דיסני

חלק חשוב מאוד מבחינתי בטיפול הנו לעזור לאדם להגיע למקום שקט ושלו בתוכו שבו הוא יוכל לגעת שוב בחלומו או ללוות אותו בתהליך של הגשמת החלום והפיכתו למציאות  אם זה בדיקור שיכול לעזור לאדם להיות ממוקד בדרכו ולראות את חזונו או בצמחים שמאפשרים חיוניות ושלווה להתקדם בדרך שהאדם סולל עבור עצמו ואם זה במילה טובה, בעצה עסקית שיווקית ובכלים נוספים שעומדים לרשותי מניסיוני כאדם שמגשים בעצמו את חלומו שלו ויש לו כבר עשרים שנים ותק בכך.

"כאשר התשוקה שוככת נולדת נדיבות "

במהלך השנים נוכחתי שמטופלים שהתחילו לחיות את החלום של עצמם חוסר האיזון שלשמו הם באו נעלם במהרה. לדוגמא:  מטופלת שבמקום לעבוד בכל מיני עבודות שהיא לא רצתה בהם התחילה לעשות את העבודה שהיא תמיד רצתה בה אך לא האמינה בעצמה ואז בעיות הנשימה והאלרגיות עברו. בחורה שלאחר שנים ללא מערכת יחסים משמעותית עקב פחד מפגיעה ברגשותיה הצליחה ליצור מערכת יחסים ארוכה ואוהבת ובעיות העיכול והדלקות בדרכי השתן נעלמו לה. איש מבוגר שלאחר שנים של עבודה מסביב לשעון כמנכ"ל ,פינה מקום ביומנו העמוס לעבודה רוחנית מדיטטיבית שהוא תמיד התעניין בה אך פחד להרשות לעצמו לעשותה ולפתע המיגרנות נעלמו ולחץ הדם התאזן.

"אם תרצו אין זו אגדה… אבל אם לא תרצו, כל מה שסיפרתי לכם הוא אגדה, ויישאר אגדה…" בנימין זאב הרצל

אם עד לפני 100 שנה אדם היה נולד במקום ,מעמד ,גזע ,חוקי תרבות ומקצוע מסוים וסביר להניח שבמקום זה הוא היה חי את כל חייו. כיום יש לנו את החופש למצוא את החופש שלנו ולבחור איך תראה החגיגה שנקראת חיינו.

כתיבת תגובה