החלטתם שהגיע זמן לשנות את הרגלי התזונה? או שאולי הרופא אמר לכם שבדיקות הדם שלכם חזרו והן מחייבות שינוי? מה עושים? מאיפה מתחילים?

הרגלי התזונה שלנו טבועים בנו מהילדות, מבית אמא או אפילו סבתא. אנחנו גדלים על ג'חנון שוחה בשמן כל בוקר שבת, גבינות שמנות בארוחת ערב, ספינג' מטוגן למות. כל אחד והעדה שלו. מהיום שאנחנו מכירים את עצמנו מרגילים אותנו למאכלים מסוימים. לרוב להורים שלנו אין שום מושג ומודעות לכך שמה שמגישים לנו לא תורם לבריאות, זה נעשה מכל הלב. ויום אחד בבגרות אנחנו מבינים שהדברים צריכים להשתנות.

איך עושים זאת?

דבר ראשון: לאט לאט. אני לא מאמינה בשינויים דרסטיים. אני לא מתחברת למעבר לטבעונות תוך שבוע. אפילו לראות את זה מהצד לפעמים מכניס אותי לסטרס. אני מאמינה בעבודה הדרגתית.

הבנתם שיש לכם נטייה לכולסטרול גבוה? תפחיתו בהדרגה את כמות המאכלים המטוגנים שאתם צורכים, תורידו את כמות השומן שמגיע מהחי, תתחילי פעילות גופנית מתונה. בשום אופן אל תוציאו את השומנים בכללותם מהתפריט. זה מזיק! כד לספוג רכיבי תזונה שונים מערכת העיכול זקוקה לנוכחות שומן (זו אגב אחת הבעיות הקשות שבדיאטות דלות השומן הכל כך פופולריות בימינו שלאורך זמן מובילות לחוסרים תזונתיים).

תציבו לעצמכם יעדים קטנים אותם אפשר להשיג בקלות יחסית וכשתצליחו, תתקדמו ליעד הבא. למשל, הוסיפו ירקות עליים לתפריט. ראיתם כי טוב? אולי תרצו גם להכין שייק ירוק בבוקר כדי להגדיל את צריכת הוויטמינים והמינרליים היומית שלכם.

תזונה בריאה זה מונח ארטילאי. כשפורטים אותו מבינים שתזונה היא דבר אינדיבידואלי שלוקח בחשבון מצב בריאותי, גיל, מין, אורח חיים, טעם אישי ועוד. ככל שתזונתכם תהיה מוקפדת יותר ומותאמת לצרכיכם כך בריאותכם תהיה טובה יותר.

אני יולה חלפין, מלווה לחיים בריאים, יועצת תזונה טבעית מומחית לליווי תהליכי שינוי תזונה. אשמח להיות לכם לעזר.

  • למגיעים בהפנייתו של אהוד סברדליק, אעניק באהבה 10% הנחה על ליווי תהליך שינוי תזונה.

שלכם בברכת בריאות טובה,

יולה חלפין